Kom i form på 8 uker – les om deltakerne

Hege - deltaker på treningsprogrammet Kom i form på 8 uker
Morten- deltaker på treningsprogram kom i form på 8 uker

Hils på Hege Rimol, en av våre testpersoner i “Kom i form på 8 uker”

Hei 😃

Jeg heter Hege Rimol, er 46 år, samboer og har 2 barn og 1 bonusbarn i alderen 13-21 år. Jobber til daglig hos Koteng Eiendom as. I min barne og ungdomstid var jeg svært aktiv i både friidrett og håndball, men siden jeg var 18 har vekta økt og aktiviteten avtatt. Jeg har flere ganger prøvd å legge om, slanke meg og starte opptrening – men alltid mislyktes. For meg har nok vekta blitt en skikkelig ballast, følt meg virkelig som en «bumsideisi» på tur i marka eller på trening.

Helt til nå, da jeg gjennom jobb kom i kontakt med Renate Bolland og hennes Trenpånett. Jeg engasjerte meg, gikk gjennom mange av programmene hennes og ble supermotivert.

Når jeg i tillegg fikk muligheten til å være en testperson i hennes 8 ukers treningsprogram, tenkte jeg nå eller aldri – Målet mitt er 8 kg ned før fellesferien og litt mer langsiktig; enda 10 før oktober er omme.

Bryst : 1,21 Mage: 1,24 Rumpe: 1,25 Lår høyre : 69 Overarm høyre : 39 Vekt : 107,5 kg

Push up med kne 17 Planken : 51,25 Burpees : 15 (på 1 min) I tillegg kjørte jeg et testløp på 1.51 km, tid 11.55 (blir spennende å teste samme distanse om 4 og 8 uker)

Uke 1 gikk lett etter å ha gjennomført testløp og øvelser, gledet meg sånn til å komme i gang. Faktisk så lenge siden jeg har løpt at det var rart å øke fra jogging til maks, kjentes faktisk ut som det ble litt hurtigere jogging.

Akkurat nå føler jeg meg skikkelig i gang, heldig som får drahjelp og oppriktig – jeg bobler av energi.

Gleder meg til å ta fatt på ei aktiv uke med riktig kosthold😃

Hils på Morten Elverum, en av våre testpersoner i “Kom i form på 8 uker”:

Hei 😀
Mitt navn er Morten Elverum
Jeg er 37 år, separert og har 2 barn på 8 og 9 år.

Jeg har alltid vært en aktiv kar, men i senere år har det blitt mer livsnyter stil på meg. Noe som betyr at jeg er gladfeit (100kg). Min fordel er at jeg er veldig sta, og går ofte «all in» om jeg setter meg mål.
Dessverre er det sånn at når jeg når mine mål så stopper det der, og jeg lar kroppen gå tilbake til å bli gladfeit igjen. (men ikke denne gang!)

Nå er det nytt prosjekt og jeg skal gi sommerkroppen et forsøk til. Da jeg kom i kontakt med personlig trener Renate Bolland gjennom jobb, ble jeg med som testperson for trenpånett, hvor jeg skal komme i form på 8 uker.
Målet mitt på de 8 ukene er å gå ned 8-10 kg, og komme såpass i form at jeg har masse overskudd til barna mine da jeg kommer fra jobb

Uke1.
Mandag gjennomførte jeg testene samt måling og veiing.
Tirsdag ble det intervall løping med Team Koteng
Onsdag styrketrening TRENPÅNETT.no med Renate
Torsdag var det Boksing/sirkeltrening
Fredag spilte jeg konsert (ja jeg er spillemann i helgene)
Lørdag 7 km intervall trening
Søndag rolig husarbeid

Last ned vårt gratis treningsprogram

Eller bli medlem av Trenpånett til kr 45,- per mnd, uten bindingstid og få tilgang til:

-2 treningsprogram med ulikt nivå
-200 treningsvideoer fordelt på 23 kategorier
-Still spørsmål og få hjelp og veiledning av personlig trener Renate Bolland
-Tren når du vil hvor du vil

Har du spørsmål?

Personlig trener Renate hjelper deg gjerne!

Lyktestolpeintervall – 27 minutter effektiv økt

2 damer som løper intervalltrening

Oppvarming: 10 min oppvarming, Start med 5 min hurtig gange, hvor du øker intensiteten halvveis i oppvarmingen.

Hovedøkt: Hurtig gange/jogg/løp 4 lyktestolper

Aktiv pause: Gå rolig fram i ca 20-30 sek, fram til neste lyktestolpe, og gjør klar til neste drag.

Gjennomfør dette i 12 min.

Noter deg hvor langt du kom på strekningen. Fra uke til uke vil du se at strekningen du klarer å gjennomføre på 12 min blir lengre. Dette vil være en motivasjonsfaktor i seg selv.

Tips: Det er ofte lett å starte for hardt. Tenk slik; når du er ferdig med et drag, skal det føles som om du kunne klart å gjennomføre en eller to lyktestolper til.

Nedtrapping:

Når siste drag er gjennomført, er det viktig at du ikke setter deg ned. Fortsett å gå rolig, slik at pulsen faller gradvis ned mot normalt pratetempo. Ca 65-70% av maks. Bruk ca 3-5 min på å gå/rolig jogg. Dette er viktig for å fjerne melkesyren som hoper seg opp i kroppen ved intervalltrening.

TOTAL TID: 27 min

Har du spørsmål?

Personlig trener Renate hjelper deg gjerne!