Treningsøkta som gjør deg sterkere, raskere og gladere

Mange foretrekker å trene utendørs når været spiller på lag. Det er slettes ikke dumt!

Fordeler med utetrening

  • Frisk luft og gode naturopplevelser
  • Venner og familie i ulike aldre kan trene sammen
  • Trening utendørs på ujevnt underlag er skånsomt for rygg, knær og dersom du er overvektig.
  • Løping/gåing i terreng gir bedre motorikk, styrke og stabilisering av ankler og knær.

Dette gjør trappetrening med kroppen din

Trappetrening øker styrken i beinmusklene som gjør deg raskere og mer utholdende. Oksygenopptaket øker og du får en sterkere rumpe!

Treningsøkt med trappetrening og styrke overkropp

Oppvarming

Gå/jogg/løp 10-15 min. Gjerne øk intensiteten mot slutten av oppvarmingen ved å kjøre noen hurtige tempovekslinger.

Hvorfor skal du gjøre oppvarming?

Oppvarmingen skal forberede kroppen på belastningen som kommer. Musklene og senene blir smidigere av å varmes opp, som igjen fører til å forebygge skader. 

Trappetrening

Finn en trapp som er relativt mange trinn. Her skal du gå,  jogge eller løpe (avhengig av formen din) i for eksempel 4 x 100 trinn. Her kan du øke antall intervall gradvis fra uke til uke.  Imellom hvert trappeintervall legger du inn en aktiv pause som kan bestå av ca 1 min gange / jogg. 

Etter det aller siste intervallet, er det viktig med en nedtrapping på minimum 5-10 min, for å få ut melkesyren fra bena og gjøre deg klar til styrketrening.

Styrketrening

 

Push ups - 3x10
Dips - 3x10
Hangups 3x10

Tren når du vil Hvor du vil

Tjenesten er skreddersydd for deg som ønsker å trene hjemme, ikke har tid til å trene på treningsstudio eller er på reise. Med over 200 treningsvideoer fordelt på 19 kategorier er trenpånett et godt alternativ for de fleste, uansett nivå.

kr 45,- / mnd

kr 450,- / år